Notice
Recent Posts
Recent Comments
Link
«   2024/04   »
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
Tags
more
Archives
Today
Total
관리 메뉴

artlister

Umbra and penumbra 연구(Study) 본문

study or unreal

Umbra and penumbra 연구(Study)

artlister 2023. 1. 23. 20:41

색의 분리 현상
너의 이름은?

 

디즈니 애니메이션 라픈젤 Tangled
게임 어세신 크리드 적용사례
sunset time

 

 

http://birdingimagequalitytool.blogspot.com/2014/10/shadow-anatomy.html

 

Forensics - Shadow Anatomy

The multidimensional shadow When we look at a bird in the field and we see the shadow which is cast by it, most of us would tend to cons...

birdingimagequalitytool.blogspot.com

The multidimensional shadow

When we look at a bird in the field and we see the shadow which is cast by it, most of us would tend to consider the shadow as a simple, two-dimensional form.  In reality a shadow has a very complex, three-dimensional structure to it and what we see is merely a cross-section of this structure.  Normally in the cross-section there are three, overlapping shadow forms visible - a dark central one and two much paler outer shadows.  In overlap, these three shadows create a complex arrangement consisting of an umbra, two penumbrae and an antumbra, as illustrated below (I used a child's toy as a convenient prop).

우리가 들판에서 새를 보고 그것에 의해 드리워진 그림자를 볼 때, 우리 대부분은 그 그림자를 단순하고 2차원적인 형태로 생각하는 경향이 있다. 실제로 그림자는 매우 복잡한 3차원 구조를 가지고 있고 우리가 보는 것은 단지 이 구조의 단면일 뿐이다. 일반적으로 단면에는 3개의 중첩된 그림자 형태가 있다. - 어두운 중심 그림자와 훨씬 더 연한 외부 그림자. 이 세 개의 그림자는 겹쳐서 아래 그림과 같이 하나의 우산, 두 개의 엄지손가락, 그리고 하나의 엄지손가락으로 구성된 복잡한 배열을 만든다(아이의 장난감을 편리한 소품으로 사용했다).

The umbra (the dark central shadow) is effectively the sun fully eclipsed by the subject, so if a pinhole camera was in this position the sun would appear fully obscured.  Meanwhile, the two penumbrae are the shadows created by partial eclipses at either side of the subject.  A pinhole camera positioned within either of these shadows would see a sun in partial eclipse - sunlight would be visible from the outermost rim of the sun only (crescent-shaped).  Finally, within the antumbra, all of the sun's rim is visible (ring-shaped).  

엄브라(검은 중앙 그림자)는 효과적으로 피사체에 의해 완전히 가려지는 태양이기 때문에 핀홀 카메라가 이 위치에 있다면 태양이 완전히 가려진 것처럼 보일 것이다. 한편, 두 개의 음운은 대상의 양쪽에서 부분 일식에 의해 생성된 그림자이다. 이러한 그림자 중 하나에 위치한 핀홀 카메라는 부분일식에서 태양을 볼 수 있으며 태양의 가장 바깥쪽 가장자리에서만 햇빛을 볼 수 있습니다(초승달 모양). 마지막으로, 반추 안에서, 태양의 모든 테두리가 (고리 모양으로) 보인다.

 
Once again, remember we only see a 2D cross-section here.  The penumbrea actually occurs as a cylindrical shadow form around the darker umbra.  Like a slice through a cake, we only see the cylinder in cross-section on the ground.  Of course, as we know, birds perch and fly over complex terrain where the surface is rarely flat.  The cross-section through the shadow matches the complexity of the terrain upon which it falls.     

다시 한 번 말씀드리지만 여기서는 2D 단면만 볼 수 있습니다. 음핵은 실제로 더 어두운 음핵 주위에 원통형 그림자가 형성되면서 발생한다. 케이크의 한 조각처럼, 우리는 땅 위에서 단지 단면의 원통만을 볼 수 있다. 물론, 우리가 알다시피, 새들은 표면이 거의 평평하지 않은 복잡한 지형 위에 앉아 날고 있습니다. 그림자를 통과하는 단면은 그림자가 있는 지형의 복잡성과 일치합니다.

As the sun drops and the angle of the sunlight relative to the ground becomes narrower, the shadows lengthen and the penumbrae appear to diverge.  The opposite is true as the sun climbs in the sky.  Overhead, at it's zenith, the penumbrea appear to converge with the umbra, leaving one, short, tight, and fairly sharp, dark shadow.  Obviously, this principal only applies to flat, level ground.  The angle of terrain relative to the sun and observer can range from 0 to 360 degrees with all the complex shadow anatomy which that implies.

해가 지고 땅에 대한 햇빛의 각도가 좁아지면 그림자가 길어지고 음운이 갈라지는 것처럼 보인다. 태양이 하늘을 날 때는 그 반대이다. 머리 위에서, 그것의 정점에서, 음핵은 하나의 짧고 단단하며 꽤 날카롭고 어두운 그림자를 남기면서, 우산과 수렴하는 것처럼 보인다. 분명히, 이 원칙은 평평하고 평평한 지면에만 적용됩니다. 태양과 관측자에 대한 지형의 각도는 0도에서 360도까지 다양하며, 이는 모든 복잡한 그림자 해부학을 의미한다.

So where is the value in all of this from a bird identification perspective one might ask?  Shadows play a big role in identification.  I explored this a little HERE.  While HERE I made the important distinction between lighting and image artefacts.  Now that we know that shadows have a very complex anatomy we can anticipate the occasional surprise.  For, instance, the contrasting tones and prominent edges between the umbra and penumbra could be mistaken for a field mark on a bird's plumage.  For this reason it is always worth establishing where the sun is positioned in an image and how shadows are falling.  There might be nearby objects casting shadows on the subject or even a dappled lighting effect resulting in layers of overlapping shadows.  Normally shadow patterns stand out, but occasionally, where shadows align with plumage markings and patterns the situation can be very confusing.  I hope to explore some of these instances in future postings. 
그렇다면 이 모든 것의 가치는 어디에 있을까요? 새를 식별하는 관점에서 말이죠? 그림자는 식별에 큰 역할을 한다. 나는 여기서 이것을 조금 탐구했다. 여기서 나는 조명과 이미지 공예품을 중요하게 구별했다. 이제 우리는 그림자가 매우 복잡한 해부학적 구조를 가지고 있다는 것을 알았기 때문에 가끔 놀랄 것을 예상할 수 있습니다. 예를 들어, 음경과 음경 사이의 대조적인 음색과 두드러진 가장자리는 새의 깃털에 있는 필드 마크로 오인될 수 있다. 이러한 이유로 이미지에서 태양이 어디에 위치하고 그림자가 어떻게 드리워지는지 항상 확인할 가치가 있다. 근처에 물체가 피사체에 그림자를 드리우거나 조명 효과가 적용되어 그림자가 겹칠 수 있습니다. 일반적으로 그림자 패턴이 눈에 띄지만, 때때로 그림자가 깃털 표시와 패턴에 맞춰지는 경우에는 상황이 매우 혼란스러울 수 있습니다. 나는 향후 게시물에서 이러한 사례들 중 일부를 탐구하기를 희망한다.   
파파고 번역본

https://en.wikipedia.org/wiki/Umbra,_penumbra_and_antumbra